Do czego wykorzystuje się projektory interaktywne

Trudno wyobrazić sobie firmę czy szkołę, która nie posiada projektora multimedialnego – tego typu urządzenia są obecnie tak tanie, że znajdują się na wyposażeniu domowych zestawów kinowych. Jednak tradycyjny projektor umożliwiający jedynie prezentację obrazu z urządzenia źródłowego, to obecnie już nieco za mało – nowoczesne technologie sprawiają, że projektor może stać się wielofunkcyjnym narzędziem, któe świetnie sprawdzi się w szkole, na uczelni, w firmie, podczas prezentacji czy na sali szkoleniowej.

Czym jest projektor interaktywny?

Jest to urządzenie umożliwiające prezentację materiału graficznego, filmowego, dokumentów i jednoczesną interakcję użytkownika za prezentowanym materiałem za pomocą pióra świetlnego. Projektor rzutuje obraz na ścianę czy ekran, a za pomocą pióra możliwa jest pełna obsługa prezentowanego materiału – przewijanie slajdów, odtwarzanie filmów, dodawanie notatek i zapis całego procesu zmian w formie elektronicznej. Interaktywność dotyczy całej powierzchni rzutowanego obrazu z projektora. W zależności od modelu, projektory interaktywne mogą obsługiwać jedno lub dwa pióra jednocześnie oraz być montowane w różnych pozycjach oferując obraz o dowolnej wielkości (nawet do ponad 3 metrów szerokości).

Gdzie wykorzystuje się interaktywne projektory multimedialne?

Przede wszystkim w edukacji (zarówno dzieci jak i dorosłych) oraz w biznesie. Tego typu urządzenie nie tylko pozwala na uatrakcyjnienie prezentacji, ale przede wszystkim pozwala na aktywne uczestnictwo słuchaczy. Odpowiedzi na zadawane pytania mogą być notowane na wyświetlanym obrazie i następnie zapisywane. Możliwe jest też pokazanie określonego procesu czy wykorzystanie zmieniających się obrazów by przedstawić lub zarysować określone zjawiska.
Projektory interaktywne są bardziej mobilne niż tablice interaktywne i nie wymagają dodatkowego, specjalistycznego ekranu – w zasadzie wystarczy kawałek płótna, jasna ściana czy zwijany tradycyjny ekran wykorzystywany w tradycyjnych projektorach multimedialnych.